16.1.2013

Jälkiä

Liian lähellä
niin lähellä etten uskalla tietää
on vain vaiettava
kadotettava totuus joka on

helpompaa on pitää etäisyys
päästää ihon läpi selän puolelle se
mikä iskee hehkuvana miekkana rintaan

on tukahdutettava tuli
varjeltava vain hetken lämpöä
ja päästettävä se pois
kivun jälkiä ikuisesti kantaen

elämä ei salli sitä hetkeä
jolloin kaikki on käsillä ja läsnä
valmiina antautumiselle
yhtäkkiä kädet ovat jäätymässä kylmästä
eikä kohmeisin sormin voi pitää kiinni
siitä mikä luo elämää
siitä mikä lämmittäisi

on päästettävä irti
jälkiä ikuisesti kantaen

sitten se pieni hetki
kun näyt kirkkaana minulle ihmisjoukon keskeltä
kun koko olemuksesi huutaa
että täällä minä olen
sinä lämmität minun käsiäni

ja minä näen
miten sinä päästät sen kaiken itsesi läpi
jälkiä ikuisesti kantaen




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti