14.1.2013

Asemalla

Tapaamisia ja sopimuksia
järjestelyä ja valmistelua
monta vuotta
lapsen eduksi
aikuisten ehdoilla


minä vien sinut taas asemalle
sinulla on uusi talvihaalari päälläsi
ja mikkihiiripipo
jota rakastat


sinulla on tapaaminen
sopimuksen mukainen


sinä vaikenet jännityksestä
ja katselet hiekoitettua asemalaituria
kenkiesi alla


minä seison vierelläsi
pelko pahimmasta rinnassani


käsi sinun kädessäsi
yritän luoda turvallisuutta
sydämessäni huoli
ihan kaikesta


minä pelkään
ettei se tulekaan
että se tulee
että se on päihtynyt
että sinulla on paha olla
että sinua ei kohdella lapsena siellä
että minä joudun kieltämään lähtemisen
eniten kuitenkin pelkään
että en löydä sinua illalla
kun on kotiinpaluun aika


entä mitä se sanoo
kun sinä pidät minua kädestä kiinni
onkohan siitä haittaa sinulle
pitäisikö minun päästää irti


lapsen ehdoilla
aikuisten itsekkyydellä
tälläkin kertaa


juna tulee
mutta ovet pysyvät kiinni
ja laituri jää tyhjäksi


siinä me seisomme
kuin toistona edellisistä kerroista
yhteisten pelkojemme kanssa
käsi kädessä hiljaa
yksi reikä sielussa

enemmän kuin eilen










6 kommenttia:

  1. Voi miten koskettava tämäkin. "Yksi reikä sielussa enemmän kuin eilen" :(

    VastaaPoista
  2. Hei!

    Haluaisin seurata blogiasi, mutta en oikein ymmärrä miten voin liittyä lukijaksi...Osaatkos neuvoa? :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos mielenkiinnosta! Pitäisi onnistua liittymällä etusivun oikeasta reunasta sinistä logoa klikkaamalla jossa lukee liity tähän sivuun.Sen jälkeen aukeaa ruutu josta liityt lukijoihin.
    Toivottavasti onnistuu !

    VastaaPoista
  4. Kiitos- onnistuihan se ja ihan helpostikin vielä :)

    VastaaPoista