28.12.2012

Ne varoittivat minua

Minua varoitettiin
sinusta
varovasti mutta ajatuksella

Sitten sinä tulit ja elit
sydän avoinna ja kiihkeästi
jokaisena hetkenä

Elämä oli täynnä aarteita
joita tutkit silmät säihkyen
innostus ja pelko
käsikädessä

Sinä tunsit
kuinka keväinen ruoho
pisteli varpaitasi itkuun asti
ja muurahainen
oli pelottava hirviö
pienillä varpaillasi

sinä itkit murtuneena
koska luulit isoveljesi olleen mahassani
ja puhkesit riemun kiljahduksiin
kun kuulit
ettei se niin ole

sinä tunsit
ja minä iloitsin siitä

Ne sanoivat myös
ettet ehkä koskaan
ajaisi polkupyörällä
tai oppisi rullaluistelemaan

Miten ne niin voi sanoa ?

Katselen sinua nyt
sinua
joka olet raivannut tiesi
työllä innolla ja sydämellä
suurilla avoimilla tunteilla
jotka olet kestänyt
ja joista olet vahvistunut

katselen sinua
joka olet polkenut pyörää
nelivuotiaasta asti
rullaluistellut lumilautaillut
jääkiekkoillut ja ratsastanut
käynyt koulut ja opiskellut
omasta halustasi
omalla työlläsi

kaikkina päivinä
lapsuutesi kirkas omatunto
synnyinlahjana saatu
sinua ohjaamassa

Kaikki tämä
arvokasta ja kaunista minulle
sinun kasvusi
paremmaksi ihmiseksi
kuin minä olen

Ihmettelen -

sinustako minua piti varoittaa ?













2 kommenttia:

  1. Ihmiskohtaloita voidaan vain ennustaa mutta lähellä olevat ihmiset ja niiden suuret tunteet ovat muokanneet tästäkin muurahaismörön pelkääjästä sellaisen hienon ihmisen kun se nyt on.

    <3

    VastaaPoista
  2. Ja toisaalta ei pitäisi ennustaa mitään tiettyjen kategorioiden pohjalta, pitäisi luottaa elämän voimaan ja muutoksen mahdollisuuteen.Uuteen aamuun.

    VastaaPoista